Acompanyament intel•lectual


L’acompanyament intel·lectual pretén estimular i il·lusionar a la persona que el rep. No és una tasca senzilla de concretar perquè no només l’ha de considerar interessant la família si no que el mateix afectat ha de trobar-hi algun tipus de sentit i concebre’l com un al·licient. Fins al moment, en aquests aspectes, puc dir que he tingut molta sort.
La primera família que, com a escoltadora, m’ho va oferir no només creia en les possibilitats de la meva tasca si no que els seus membres – a nivell personal – ja havien fet un determinant primer pas per establir un vincle de naturalesa diferent amb aquell pare que, més que mai, necessitava recolzament a tots els nivells. La tasca duta a terme pels fills ha estat fantàstica i s’ha instal·lat en una normalitat que beneficia a tots plegats d’una manera o altra. En aquest cas, a més, s’ha unit a tot el paquet de mesures ja comentades el factor constància, que és present en molts dels aspectes que presideixen la vida diària de l’escoltat, repercutint una vegada més en el context familiar.
Totes aquestes mesures i decisions prèvies poden desembocar – o no – en una millora física i emocional de la persona afectada. En aquest cas el resultat ha estat manifestament positiu i, el meu escoltat de 80 anys, ha tornat a sentir-se prou fort com per caminar després de més d’un any sense pràcticament posar els peus a terra.
L’estimació manifesta, la voluntat i la constància sempre tenen resultats però, de vegades, poden ser espectaculars.
Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s